Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T19:46:57+02:00
X-ilośc bocianów
y-ilość żab
2x-nogi bocianów
4y-nogi żab

x+y=21
4y+2x=60

x=21-y
4y+2x=60

x=21-y
4y+2(21-y)=60

x=21-y
4y+42-2y=60

x=21-y
2y=18

y=9
x=12
1 5 1
2009-10-13T19:52:13+02:00
Z - żaba
b - bocian
4z + 2b = 60
z + b = 21
z = 21-b
4*(21-16)+2b = 60
84 - 4b + 2b = 60
-2b = 60-84
2b = 24
b=12
z + 12 = 21
z = 9
Odp: było 9 żab i 12 bocianów

Pozdro :)