Jednakowe prostokąty o wymiarach 4cm x 6 cm obracamy wokół zaznaczonych osi . Podaj długość promienia podstawy i wysokość każdego z otrzymanych walców .

prosze o oblicznia jeżeli ich nie będzie to nawet nie róbcie z góry dziękuje ; )

2

Odpowiedzi

2010-02-17T15:01:40+01:00
Tylko,że tu moja droga nie ma żadnych obliczeń, to po prostu trzeba widzieć, mieć wyobraźnię i wiedzieć, co powstanie w wyniku obrotu prostokąta

weź do ręki zeszyt , postaw go na stole, tak, aby dłuższy bok leżał, a tek krótszy bok to będzie wysokość i teraz zatocz koło wokół osi i widzisz, że ten krótszy bok zeszytu to będzie wysokość walca a dłuższy bok to będzie promień walca

1]powstanie walec o r=6cm;;;h=4cm
2] powstanie walec o r= 3cm(połowa dłuższego boku) teraz musiałabyś ten zeszyt zgiąć na pół,żeby to widzieć
h=dalej 4cm(bo wysokość zeszytu się nie zmieniła)
3]teraz zginasz zeszyt wzdłuż drugiego boku , czyli:
r=połowa krótszego boku ,r=2cm a h to teraz będzie krótszy bok zeszytu, czyli h=6cm
4]teraz odwrotnie jak w 1 zadaniu
h=6cm a r=4cm

jeżeli obracasz prostokąt wokół boków , to jeden bok to r, a drugi h
a jeśli wzdłuż kresek narysowanych w połowie prostokąta, to zawsze jedna z wielkości jest taka sama jak 1 z boków, a druga równa połowie 2 boku
66 3 66
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:03:20+01:00
Do tego nie da sie zrobic obliczeń...
mam tą samą książke i juz dawno to przerabialiśmy i wiem napewno że do tego nie ma obliczeń... no chyba że u was inaczej uczą...

a) h=4 r= 6
b) h=4 r= 3
c) h=6 r= 2
d) h=6 r= 4

h- wysokość
r- promień
103 3 103