Wycieczka w alpy . Takie zadanie mam !
pomóżcie , mają być zabytki w alpach jakies miejsca warte uwagi.
To ma wyglądać jakoś tak , że możecie podać mi tylko jakieś zabytki i miejsca,.
reszte sama dopisze .a i jak bd pisać to napiszcie nazwe najpierw :)
dajne naj .

3

Odpowiedzi

2010-02-17T14:48:26+01:00
Katedra Św. Stefana
Maria am Gestade
Schonbrunn
6 2 6
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T14:58:17+01:00
Alpy są niezwykle malowniczą krainą . W górach tych (a raczej przez masywy górskie) biegną liczne tunele, a wzniesienia łączą wysokie mosty i wiadukty. Na łąkach alpejskich można spotkać pasące się krowy .
W krainie tej można zaobserowować kilka gatunków zwierząt(rzadkich) np.
kozice , złote orły..
Warto wiedzieć,że od 1998 r. trwa budowa najdłuższego tunelu na świecie - Gotthard Base - łączącego Szwajcarię z Włochami (trasa przez Alpy oczywiście)
Atrakcją jest też teren narciarski ,,La Molina'' .
Szczególnymi walorami wypoczynkowymi odznaczają się obszary wokół wielkich jezior alpejskich.
W Alpach występują liczne zdrojowiska. Do najbardziej znanych należą m.in. Termę di Valdieri i Termę di Vinadio (Alpy Nadmorskie), San Pellegrino Termę (Alpy Bergams-kie), Bagni di Mezzo i Bagni di Masino (Alpy Retyckie), Levico Termę (Alpy Weneckie) oraz Bagni diNa obszarze Alp Włoskich znajdują się dwa parki narodowe: Gran Paradiso (w dolinie Aosty i Oreo, pow. 600 km2)2 oraz SteMo (w masywie Ortles-Cevedale, pow. 950 km2). Zachowało się w nich wiele rzadkich gatunków flory i fauny alpejskiej, wśród nich m.in. orzeł królewski - o którym wspomniałam .
Myślę,że styka :) pzdr.
20 3 20
2010-02-17T16:27:56+01:00
Burgenland - znajdują się tam liczne zamki.
Kanton - zabytkowa miejscowość Schwyz.
a jeśli chcesz więcej to napisz zabytki w alpach.

Pozdrawiam!
6 2 6