Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:13:12+01:00
Obwód = 6a
a + b - jeden bok
(a + b) - 1,5a - drugi bok
a + b + a + b - 1,5a = 2a + 2b - 1,5a = 0,5a + 2b - dlugość dwóch boków
6a - (0,5a + 2b) = 6a - 0,5a - 2b = 5,5a - 2b - dlugość trzeciego boku
1 5 1
2010-02-17T15:13:46+01:00
6a - obwód trójkąta
a+b - dł. pierwszego boku
a+b-1,5a - dł. drugiego boku
x - dł. trzeciego boku

a+b+a+b-1,5a+x=6a
0,5a+2b+x=6a / -0,5a
2b+x=5,5a / -2b
x=5,5a-2b

Odp.: Długość trzeciego boku tego trójkąta wynosi 5,5a-2b.
2010-02-17T15:18:33+01:00
Ob = 6a
b1 = a+b
b2 = a+b-1,5a
b3 = ?

b3=6a-a+b-a+b-1,5a=2,5a+2b

Odp. Długość boku trzeciego wynosi 2,5a+2b.
1 1 1