Odpowiedzi

2010-02-17T15:31:10+01:00
Zad.1
d-przekątna kwadratu
d=a√2

a) a=5√3
d=5√3*√2
d=5√6cm

b)√8
d=√8*√2
d=√16=4cm


2.
wysokość trójkata równob:
h=a√3/2

pole trójkąta równob:
P=a kwadrat √3/4

a=bok trójkąta

a)
a=6cm
h=a√3/2
h=6√3/2
h=3√3cm

P=6 kwadrat √3/4
P=36√3/4
P=9√3

b)
a=√5

h=√5*√3/2
h=√8/2
h=√4*2/2
h=2√2/2
h=√2cm

P=(√5)kwadrat*√3/4
P=5√3/4

c)
a=2√6

h=2√6*√3/2
h=2√18/2
h=√18=√9*2
h=3√2cm

P=(2√6)kwadrat * √3/4
P=4*6*√3/4
P=24√3/4
P=6√3
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T15:32:29+01:00
1.
a)(5√3)²+(5√3)²=a²
a²=75+75
a²=150
a=5√6
b)√8²+√8²=a²
8+8=a²
a²=16
a=4
2.
a)
6²+3²=h²
36+9=h²
h²=45
h=3√5
P=½*6*3√5=9√5

b)√5²*(√5/2)²=h²
h²=5+2½
h²=7½
h=√7½

c)(2√6)²+(√6)²=h²
h²=24+6
h²=30
h=√30
P=½*2√6*√30=√180=3√20=6√5