Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-20T14:00:25+01:00
Twoje dane:
a= 10 cm
Pb= 400 cm²
Szukane:
H=?
Wzór:
Pb= 4×[(h×a)÷2]

Rozw.

400=4×[(10×h)÷2] / ÷4
100= (10×h)÷2 / ×2
200= 10×h /÷10
h= 20 [cm]


z tw. Pitagorasa:
h²= (a/2)² + H²
20²= 5² + H²
400=25+ H²
375= H² /√
H ≈ 19
2010-02-20T14:32:24+01:00

Rozw.

400=4×[(10×h)÷2] / ÷4
100= (10×h)÷2 / ×2
200= 10×h /÷10
h= 20 [cm]

Twoje dane:
a= 10 cm
Pb= 400 cm²
Szukane:
H=?
Wzór:
Pb= 4×[(h×a)÷2]



z tw. Pitagorasa:
h²= (a/2)² + H²
20²= 5² + H²
400=25+ H²
375= H² /√
H ≈ 19
1 1 1