Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:21:08+01:00
M. Kot
D. Kota
C. Kotowi
B. Kota
N. z Kotem
Msc. o Kocie
W. o Kocie !

1. Mój kot nazywa się Maniek. - rzeczownik kot występuje w mianowniku.
2. Kocham mojego kota. - rzeczownik kot występuje w dopełniaczu
3. Bardzo często chodzę z moim kotem na spacer. - rzeczownik kot występuje w narzędniku
4. Kiedy byłam mała marzyłam o kocie.- rzeczownik kot występuje w miejscowniku
5. Ciągle przyglądam się mojemu kotowi, uwielbiam na niego patrzeć..- rzeczownik kot występuje w celowniku

Pozdrawiam;]
mam nadzieje, ze pomogłam..
4 4 4
2010-02-17T15:23:04+01:00
Wszyscy uważaja ze nasza ojczyzna jest najlepsza mianownik
dlaczego opuszczamy nasze ojczyzny dopełniacz
polacy sa oddani ojczyznie celownik
na mapie zaznaczono nasza ojczyzne biernik
opowiadam koleżance o naszej ojczyznie miejscownik
1 5 1
2010-02-17T15:24:20+01:00
Chłopiec
Samotny chłopiec siedział ze spuszczoną głową na ławce.(mn)
Zdziwionemu chłopcu nikt nie potrafił wyjasnić przyczyn zachowania kolezanki.(cel)
Nikt nie zaparosił chłopca do wspólnej zabawy. )dop.)
O wychudzonym chłopcu krążyły w szpitalu legendy. (msc).
Dzieci bardzo niechetnie bawiły się z samolubnym chłopcem. (narzęd)

1 5 1