Proszę o pomoc w jescze jednym zadaniu
W pewnej szkoe dziewczęta stanowiły w ułamku zwykłym pięć dwunastych liczby wszystkich uczniów. Chłopców było 120 więcej niż dziewcząt.Ilu uczniów było w tej szkole?
Proszę o odpowiedź
Dziękuję

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T20:06:15+02:00
X-chlopcy
y-dziewczynki
x+y-wszyscy uczniowie
y+120=x

5/12=y:(x+y)

12y=5x+5y
y+120=x

7y=5x
y+120=x

7y=5(y+120)
y+120=x

2y=600
y+120=x

y=300
x=420

razem 720
1 5 1
2009-10-13T20:15:28+02:00
Dziewczęta- 5/12
więc chłopcy- 7/12
wszyscy razem 12/12

7/12- 5/12= 2/12
2/12= 120 |*6
12/12= 720