Odpowiedzi

2010-02-17T15:28:37+01:00
Karbid w reakcji z wodą reaguje bardzo gwałtownie, należy unikać kontaktu z wodą.
1 1 1
2010-02-17T15:29:08+01:00
Jest bardzo niebezpieczne gdy woda z tyknie się z tą lampą, może spowodować nawet śmierć
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:29:52+01:00
Głównym składnikiem lamp karbidowych jest karbid , czyli węglik wapnia CaC₂. Karbid w połączeniu z wodą tworzy łatwopalny gaz o nazwie acetylen - C₂H₂, dlatego należy lampy karbidowe chronić przed dostepem wody.
1 5 1