Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:35:40+01:00
Zad.1]
x=waga zegara
x-5k=waga kukułki

x+x-5=5,5kg
2x=5,5+5
2x=10,5kg
x=10,5:2=5,25

5,5kg-5,25=0,25
kukułka waży 0,25kg a zegar 5,25kg
zad.2]
x=liczba uczniów klasy

⁴/₉x=chłopcy
1-⁴/₉=⁵/₉= dziewczynki

⁵/₉x-⁴/₉x=¹/₉x=2 dzieci
x=2:¹/₉
x=18

klasa liczy 18 uczniów
1 5 1
2010-02-17T15:43:19+01:00
Zad 1
Zegar z kukulka wazy 5,5 kg. Kukulka jest o 5 kg lzejsza od zegara. Ile wazy zegar a ile kukulka ?

5,5-5=0,5 kg Tyle waży kukułka
5,5-0,5=5 kg Tyle waży zegar

zad 2
w klasie 1a chlopcy stanowia 4/9 tej klasy . Dziewczat jest o 2 wiecej niz chlopcow. Ilu uczniow liczy klasa 1a?

4/9-chłopcy
5/9-dziewczynki
1/9=2

4*2=8 chłopcy
5*2=10 dziewczynki

8+10=18 Wszystkie dzieci w klasie