Odpowiedzi

2010-02-17T15:41:51+01:00
Skoro 3 boki po 10 cm to trapez rownor bo podstawy nie moga byc tej samej dlugosci,wiec:

52=30+x
x=22 22-podstawa

po opuszczeniu wysokosci liczymy z pitagorasa:

10²=6²+h²
100=36+h²
h²=64
h=8
pole=(a+b)*1/2*h

P=(22+10)*1/2*8=128
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:42:52+01:00
Trzy boki trapezu mają tę samą długość równą 10. Wiedząc, że obwód tego trapezu wynsi 52, oblicz jego pole.


Obw=3a+b
52=3*10+b
52=30+b
b=22

h² =10² -6²
h² =100-36
h² =64
h=8

P=1/2[(a+b)*h]
P=1/2[(10+22)*8]
P=1/2[32*8]
P=1/2[256]
P=128 jednostek²


Odp: Pole tego trapezu wynosi 128 j²
13 3 13