Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:38:41+01:00
Cechy charakterystyczne (żmii zygzakowatej)

Przeciętna długość tego węża to około 40-70cm, największe okazy mogą mieć nawet ponad 90cm długości.
Oko zaopatrzone jest w pionową, soczewkowatą źrenice. Znane są trzy podstawowe odmiany barwne żmii zygzakowatej . Pierwsza z nich to odmiana srebrna bądź popielata, która przeważnie występuje u samców. Samice jak i młode są przeważnie brunatne, (rzadko) brązowe, rdzawe. Najrzadszą do spotkania jest odmiana melaniystyczna (czarna). Żmije zygzakowate mają dość krępą budowę ciała.

Cechy charakterystyczne (zaskrońca zwyczajnego)

Zaskroniec zwyczajny jest najpospolitszym polskim wężem. Jego bardzo charakterystyczną cechą są dwie żółte plamy z tyłu głowy. Wierzch ma szarawy, czasami lekko brunatny, bardzo często z ciemnymi plamami. Zaskrońce rosną do 100cm, jednak zwykle spotykane są okazy 60-80cm.
17 1 17
2010-02-17T17:31:17+01:00
Zaskroniec z tyłu głowy ma dwie żółte plamy, a cechą charakterystyczną żmiji jest zygzakowaty wzór na ciele
16 4 16
  • dara
  • Rozwiązujący
2010-02-17T20:00:14+01:00
Żmiję łatwo poznać po tym,że ma głowę w kształcie zbliżoną do trójkąta,oraz jej źrenice są pionowe(jak u kota w czasie słonecznego dnia).Żmija posiada bardzo charakterystyczny zygzak, który ciągnie się przez całe ciało żmii.
Natomiast zaskroniec posiada na głowie charakterystyczne dwie plamki koloru żółtego.
9 4 9