Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T15:48:54+01:00
1. Wodny roztwor wodorotleku baru w wodzie rozpada czasteczki wodorotlenku baru nan jony ktore przewodza prad elektryczny powstaje tzw. elektrolit .

2.
wodorotlenek wapnia - Ca(OH)₂
Ca(OH)₂ -> Ca²⁺ + 2OH⁻

Przy dysocjacji jonowej wodorotlenku wapnie powstaje kation wapnia i 2 aniony reszty wodorotlenowej.
Odp. Więcej jest OH⁻ niz Ca²⁺ ;)


0free0 .
21 4 21
2010-02-17T15:51:11+01:00
1.Ponieważ wodorotlenek baru pod wpływem wody dysocjuje na jonu Ba²⁺ i OH⁻ które są nośnikami prądu.
2.Dysocjacja wodorotlenku wapnia
Ca(OH)₂->Ca²⁺ +2OH⁻
Więcej jest jonów OH⁻
9 3 9