Tadeusz Rózewicz "List do ludozercy"
Wyjasnij przenosny sens zwrotów:
-Nie patrzcie wilkiem
-posuncie sie troche
-nie depczcie slabszych
-nie zgrzytajcie zebami
-nie mowcie odwroceni tylem:ja mnie moj moje

Zadanie 4/93 Podrecznik "jutro pojde w swiat" kl.6
DZieki;**

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T15:56:48+01:00
-Nie patrzcie wilkiem
-posuncie sie troche
-nie depczcie slabszych
-nie zgrzytajcie zebami
-nie mowcie odwroceni tylem:ja mnie moj moje

1.Nie patrzcie agresywnie na innych
2.Nie bądźcie samolubami
3.Nie dręczcie słabszych
4.Nie denerwujcie sie
5.Nie ignorujcie innych i nie przechwalajcie sie

;dd
Robiliśmy to z panią na lekcji :)

Licze na naj :P
6 3 6
2010-02-17T15:57:31+01:00
Nie patrzcie wilkiem- Nie patrzcie z niechęcią na innych
Posuńcie się trochę- Zróbcie miejsce, nie ejsteście sami na świecie(czy coś takiego)
Nie depczcie slabszych- nie dokuczajcie slabszym, nie znęcajcie się nad nimi
Nie zgrzytajcie zębami- nie złoście się, nie denerwujcie się
Nie mówcie odwróceni tyłem ja mnjie mój moje- Nie bądźcie zachlanni na wszystko, nie myslcie,ze wszystko ejst wasze, ze należy do was wszsyko
4 3 4