2. Jacek układał na blacie o rozmiarach 0,8m x0,6m kafelki. z każdej strony ułożył już 10cm kafelek. Ile procent powierzchni blatu jest już pokryta kafelkami.
3. Pierwsza rodzina kupiła 2/3 działki, druga rodzina kupiłą 3/8 reszty działki. a trzecia rodzina kupiła 1260m2 . Jaką powierzchnię ma cała działka.
4. Pole ma długość krawędzi 50 m i 40 m wzdłuż dłuższego z tych boków jest równolegała ścieżynka, której pole wynosi 75m2. jaką szerokość ma ścieżka.
5. Na Mapie działka ma powierzchnię 20 cm. jaką ma powierzchnię w rzeczywistości, skoro skala ten mapy wynosi 1:1000

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T16:11:37+01:00
2.odp:50%
3.1260m2:5=252
252x3=756m2
1260+756=2016
2x2016=4032
4032+2016=6048m2
3.odp:6048m2
4.odp:1,5m
5.20.000cm2
Najlepsza Odpowiedź!
  • plkz
  • Początkujący
2010-02-17T18:15:22+01:00
2. a- 0.6m
b- 0.8m
pole blatu
P=a * b
P= 0.6*0.8
P=4.8m2

pole powierzchni pokrytej kafelkami
P=0.1*0.6= 0.6
P=0.1*0.8= 0.8
Pc= 2*0.6+2*0.8
Pc= 2.8m2

4.8 - 100%
2.8 - x%
4.8x = 280/4.8
x= 58.3%
Odp = 58,3% jest pokryte kafelkami

4. a=50m
b=40m
P=2000m2
Pścieżki= 75m2
50x=75/50
x=1,5m
Odp. szerokość ścieżki wynosi 1.5 m

5. na mapie - 20 cm
k2=1:1000
k= 1:1000000
20*1000000=20000000cm2
20000000cm2=2000m2