Odpowiedzi

2010-02-17T16:11:26+01:00
Suma katow trojkata wynosi 180°
180° = 90° + x₁ + (x₂+30)
180 ° - 90° = 90°
90° = x + (x+30) / - 3
60° = 2x /2
x = 30°
odp. miara katow ostrych trojkata prostokatnego wynosi x₁ = 30° a x₂ = 60°
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:16:35+01:00
Suma kątów trójkąta wynosi 180°
180° = 90° + x₁ + x₂
180° = 90° + x₁ + (x₁+30)
180 ° - 90° = 90°
90° = x₁ + x₂
90° = x₁ + (x₁+30)
90° - 30° = x₁ + x₁
60° = 2x₁
x₁ = 30°
x₂ = x₁ + 30°
x₂ = 60°
Odp: Miara kątów ostrych trójkąta prostokątnego wynosi x₁ = 30° a x₂ = 60°