Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:03:49+01:00
X=ilość śmietanki 12%
y=ilość mleka 2%

x+y=200g
12%x+2%y=200×3%

x=200-y
0,12x+0,02y=200×0,03

0,12x+0,02y=6
0,12(200-y)+0,02y=6
24-0,12y+0,02y=6
-0,1y=-18
y=18:0,1
y=180

x=200-180=20
trzeba zmieszać 20g śmietanki i 180g mleka.
2010-02-17T16:07:01+01:00
Jesli weźmiemy x śmietanki, to będzie tam 0,12x tłuszczu
y mleka > 0,02y tłuszczu
3% z 200g to 6g

x+y=200g
0,12x+0,02y=6


y=200g - x
0,12x+0,02y=6 |*50

y= 200g-x
6x+y = 300g

6x+200g-x = 300g
5x = 100g
x= 20 g

y=200g-20g = 180g

20 g śmietanki i 180 g mleka