Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:03:54+01:00
Zasada jest to wodorotlenek dobrze rozpuszczalny w wodzie natomiast wodorotlenki są to związki zarówno rozpuszczalne jak i nie rozpuszczalne w wodzie. więc każda zasada jest wodorotlenkiem natomiast nie każdy wodorotlenek jest zasadą, ponieważ nie każdy wodorotlenek rozpuszcza się w wodzie.
166 3 166
2010-02-17T16:07:39+01:00
Wszystkie zasady to wodorotlenki rozpuszczające się w wodzie.
Nie wszystkie wodorotlenki rozpuszczają się w wodzie.
Wiadome jest, że i zasady, i wodorotlenki mają taką samą budowę (pierwiastek i grupa OH).
Tak więc wszystkie zasady wchodzą i zaliczają się do wodorotlenków. Ale nie wszystkie wodorotlenki zaliczają się do zasad, bo nie wszystkie rozpuszczają się w wodzie.

Pozdrawiam ;)
171 2 171