Odpowiedzi

2010-02-17T16:14:27+01:00
A) organizmy pionierskie -organizmy żywe, które mogą przetrwać w skrajnym środowisku. Żyją w bardzo wysokich lub bardzo niskich temperaturach, gdy jest bardzo sucho lub bardzo mokro, na stromych zboczach, nieutrwalonych wydmach itp. Są to porosty, psammofity, sinice lub mszaki.
b) wskaźnikami czystości powietrza są porosty ze względu na ich wrazliowsc względem zanieczyszczeń
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:45:01+01:00
A) organizmy pionierskie - jak sama nazwa wskazuje są to organizmy, ktore mogą przetrwać w praktycznie każdych warunkach, nie przeszkadza im gorąco, zimno czy niezbyt przystępne podłoże.

b) wskaźnikami czystości powietrza - czyli jakieś rzeczy, które pomagają nam ocenic w jakim stopniu jest zanieczyszczone powietrze w naszym pobliżu. Naturalnymi wskaźnikami czystości powietrrza są porosty, na ich podstawie (patrząc jakie rodzaje występują w naszym otoczeniu i porównując je ze specjalną tabelką) możemy stwierdzić, czy w powietrzu którym oddychamy jest duża ilośc szkodliwej substancji czy też jest ono zupełnie czyste.

:)