Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:10:21+01:00
Pierwsza działka ma d= 25m

wzór na pole P= d²/2
P=(25m)² / 2
P= 625m²/2
P = 312,5m²

Druga działka ma a= 20m
wzór na pole P=a²
P= (20m)²
P=400m²
pole drugiej dzialki jest wieksez;***
59 4 59
co znaczy ,,/"
podzielić
Co to znaczy"d="?
D- to jedna z liter która występuje w wyrażeniach algebraicznych. Czyli jak masz niewiadomą liczbę zastawiasz ją literką np. b,a,y w tym przypadku d. Już rozumiesz?
Mam nadzieje że się JASNO wyraziłam
2010-02-17T16:11:27+01:00
Pierwsza działka
Dane:
d=25m
(d to przekątna)
szukane:
P=?

P= 1/2 d*d
P= 1/2* 25m*25m
P= 312,5 m2

Druga działka
Dane:
a=20m
(a to bok działki)
Szukane:
P=?

P=a*a
P=20m*20m
P=400m2

Większą powierzchnię ma działka nr 2 z bokiem o długości 20m
235 3 235
nie rozumiem tego. Nie ma prostszej wersji? to zadanie z podstawówki.
2010-02-17T16:13:25+01:00
Druga działka:
a = 20m
P = a²
P = 20m × 20m
P = 400m²
Pierwsza działka:
d = 25m
a = ?
Tu można przez twierdzenie Pitagorasa
a² + a² = d²
2a² = 25²
2a² = 625 / : 2
a² = 312,5
I nieważne ile tu wyszło 'a', bo jest a² wyliczone i ma 312,5m².
Więc druga działka ma większe pole.
Pozdrawiam ;)
24 4 24
a nie można jakoś prościej?
Yzma
Oni jeszcze nie mieli twierdzenia pitagorasa. Są w piątej klasie.
Agusia2241 bardzo dobrze Wam wyjaśniła