Odpowiedzi

2010-02-17T16:12:21+01:00
3x + x = 1136
4x = 1136
x=284

Mniejsza liczba - 284
Większa liczba - 284 x 3 = 852

Sprawdzenie:
284 + 852 = 1136


Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:14:24+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba
y=3x
3x+x=1136
4x=1136 /÷4
x=284-pierwsza liczba
y=284*3=852-druga liczba

spr:284+852=1136
2010-02-17T16:15:21+01:00
Pierwsza liczba: X×3
Druga liczba: x

4x=1136
1136 :4=284
pierwsza liczba=852
druga liczba: 284