Odpowiedzi

2009-10-13T20:40:17+02:00
1l=1000ml
100%= 1000ml
120%= x
100x= 120000
x= 1200ml

Cena o 10 %
100%= 2,40
110%= x
100x= 264
x=2,64

litr soku kosztuje:
1200ml=2,64
1000ml= x

1200x= 2640
x= 2,20
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T20:42:12+02:00
1l kosztuje 2,40zł to 100%to 2,40zł
po promocji:
10%z 2,40zł
10%=> 0,24zł
2,40zł+0,24zł=2,64zł
1,2l to 2,64zł
120%=>2,64zł
1%=>0,022zł
100%=>2,2zł
odp. sok po przecenie kosztuje 2,20zł

2009-10-13T20:48:55+02:00
Pierwotna cena - 2,40zł/l
pojemność po zwiększeniu 1000+0,2*1000=1200 ml=1,2l
2,40+0,1*2,40=2,64

1,2l - 2,64
1 - x
1,2x=2,64 /:1,2
x=2,2

Litr soku kosztuje 2,2 zł.