To chyba nie z polaka , ale było zadane na polaka . xd


1. Na terytoriach których państw leży Laponia .?

2. co to jest noc polarna .? Jakie zjawisko atmosferyczne można obserwować na nocnym niebie Laponii .?

3. Która legendarna postać związana jest z Laponią .? Wymień jej atrybuty .

2

Odpowiedzi

2010-02-17T16:25:30+01:00
Noc polarna - występujące w strefach polarnych zjawisko, kiedy Słońce przebywa pod horyzontem ponad 24 h

na niebie mozna obserwowac zorze polarne:)
20 3 20
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:26:31+01:00
1. Na terytoriach których państw leży Laponia .?
leży w północnej Europie,oraz obejmuje obszar północnej części Półwyspu Skandynawskiego Zajmuje teren ok. 380.000 km²

2. co to jest noc polarna .? Jakie zjawisko atmosferyczne można obserwować na nocnym niebie Laponii .?
noc polarna-okres, w którym Słońce nie wschodzi nad horyzont jedną dobę. Im dalej na północ, tym dłuższa Noc Polarna – przynajmniej dwa miesiące.
Klimat polarny. W zimie temperatura zwykle spada poniżej zera. Zima zaczyna się w połowie października i trwa około 200 dni. Najbardziej wysunięta na północ część Finlandii znajduje się za kołem podbiegunowym.
Występuje zjawisko nocy polarnej. Najniższe temperatury zimą wynoszą od -450C do -500C. Latem Laponia słynie z "dni polarnych", kiedy to noc nie zapada, a słońce świeci dobę - to tzw. białe noce.

3. Która legendarna postać związana jest z Laponią .? Wymień jej atrybuty .
Laponia jest uważana za siedzibę św. Mikołaja.
stada reniferów i łosie, turystyka z możliwościami samotnych wędrówek i istnieniem zjawisk polarnych.
26 4 26