Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:18:25+01:00
X - ilość chłopców
y - ilość dziewcząt
x + y = 36
2x/5 = y/2
x + y = 36
4x = 5y
x = 5y/4 wstawiamy do pierwszego równania za x
5y/4 + y = 36
5y + 4y = 144
9y = 144
y = 16
x + y = 36
x + 16 = 36
x = 36 - 16 = 20
odp
chłopców jest 20
2 4 2
2010-02-17T16:24:45+01:00
X-liczba chłopców
y-liczba dziewcząt

x+y=36
2/5x=1/2y /:1/2

x+y=36
y=4/5x

x+4/5x=36
y=4/5x

9/5x=36 /:9/5
y=4/5x

x=20
y=4/5 * 20

x=20
y=16

Odp. W klasie jest 20 chłopców i 16 dziewcząt.
3 4 3
2010-02-17T16:41:20+01:00
X - liczba chłopców
y - liczba dziewcząt
36 - liczba wszystkich uczniów

x + y = 36
2/5x = 1/2y

y = 36 - x
2/5x = 1/2(36 - x)

y = 36 - x
2/5x = 18 - 1/2x

y = 36 - x
4/10x = 18 - 5/10x

y = 36 - x
9/10x = 18

y = 36 - x
x = 180/9

x = 20
y = 16

Odp: W tej klasie jest 20 chłopców i 16 dziewczynek.
1 5 1