Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T12:06:09+01:00
Najgęściej zaludnione są obszary o najkorzystniejszych warunkach klimatycznych, czyi wąski pas wybrzeża o szerokości
około 200 km gdzie warunki klimatyczne, małe wahania stanów pogody są bardzo korzystne dla człowieka.
Wpływ warunków klimatycznych na gęstość zaludnienia widać także na przykładzie poszczególnych stref klimatycznych. Najkorzystniejsze warunki dla osadnictwa panują w strefie klimatów umiarkowanych i podzwrotnikowych (te strefy skupiają największą liczbę mieszkańców Ziemi) najmniej korzystne warunki panują natomiast w strefie klimatów zwrotnikowych i okołobiegunowych – obie te strefy to skrajności: w strefie zwrotnikowej jest bardzo gorąco, przeważają tam pustynie i jest mało pożywienia, natomiast w drugiej jest bardzo zimno, Eskimosi jedzą tam głównie zwierzęta.

Sposób życia
Warunki klimatyczne wpływają także na szeroko rozumiany sposób życia ludzi. Wysokie temperatury w ciągu całego roku sprzyjają budownictwu lekkiemu, chatek z trawy, szałasów ze skór zwierząt, bez bez dodatkowego ogrzewania. Niskie temperatury zaś, przyczyniają się do budowy masywnych bloków, domów konstruowanych na balach wbitych głęboko w wieczną zmarzlinę, ocieplanych z instalacjami grzewczymi czy w końcu domów igloo na dalekiej północy. Ogrzewanie czy też jego brak wiąże się z pieniędzmi- ludzie ogrzewający swoje domy muszą wydać ich więcej.

Warunki klimatyczne mają znaczenie także w diecie człowieka (sposób odżywiania się). Zupełnie inaczej wygląda posiłek Eskimosa mieszkającego na dalekiej północy, obfitujący w dużą ilość białka zwierzęcego od posiłku np. Włocha który preferuje przysmaki śródziemnomorskie np. oliwki, cytrusy.

Ze względu na klimat hoduje się też różne zwierzęta i rośliny. W strefach podbiegunowych występują one nie zwykle rzadko, a w lasach równikowych rośnie najwięcej gatunków roślin na Ziemi.
Niektórzy ludzie mogą też stracić swój dobytek w powodziach- a inni umierają z braku wody i wielomiesięcznych susz, trzęsieniach ziemi, ataku cyklonu, huraganu podczas gdy inni będą spokojnie siedzieć w domu, ponieważ na ich terenach takie katastrofy się nie zdarzają.

Z powyższego opisu wynika, że na Ziemi panują niesamowite skrajności, co czyni naszą Ziemię niesamowitą, ale też niebezpieczną

liczę na naj... bardzo proszę
36 4 36
2010-02-18T13:29:39+01:00
Głównym czynnikiem przystosowywania się człowieka do różnych warunków klimatycznych jest miejsce jego zamieszkania oraz odmiana rasy. Każda spośród 3 ras (rasa biała, żółta oraz czarna) ma inne przystosowania do życia w danym terenie. Rasa biała powstała w klimacie, w którym było mało promieni słonecznych, często pochmurno i mglisto, dlatego też posiadają jasna karnację. Cechami białej odmiany człowieka (europeidów) jest ortognatyzm (polegającym na lekkim wysunięciu kości twarzy do przodu), szerokie otwory oczne, różne ubarwienie oczu, wąski nos, wyraźna bródka, włosy proste lub faliste, owalne w przekroju, rosnące ukośnie oraz jasna skóra. Budowa żółtej rasy człowieka jest wynikiem przystosowania się tych ludzi do życia w trudnym i zimnym klimacie. Jakkolwiek ludzie tej rasy żyją dziś we wszystkich strefach klimatycznych, to prawdopodobnie rasa ta ukształtowała się jako wynik przystosowania do warunków panujących w Arktyce. Cechami charakterystycznymi żółtej odmiany człowieka są: pigmentacja skóry od żółtawej po ciemnobrązową, oczy czarne lub brązowe, o ukośnej linii, utworzonej przez specyficzny fałd skórny (tzw. fałdę mongolską), łączący się z krawędzią górnej powieki; płaska twarz, z wystającymi kośćmi policzkowymi; często spotykany prognatyzm zębodołowy (tzn. wysunięcie ku przodowi kości twarzy w odcinku od podstawy nosa do krawędzi szczęki górnej), włosy czarne, proste, grube, okrągłe w przekroju, rosnące prosto, na twarzy i ciele z reguły rzadko rozsiane; krew głównie grupy B, wzrost niski (rzadko przekraczający 170 cm).Żółta odmiana człowieka (mongoloidzi) zamieszkująca pierwotnie wschodnią, południowo-wschodnią i środkowowschodnią Azję, a także wyspy leżące poza kontynentem azjatyckim, m.in. Aleuty, Japonię i Indonezje, w wyniku wędrówek rozprzestrzeniona w strefie arktycznej, np. wzdłuż wybrzeży Ameryki Północnej, północno-wschodniej Syberii oraz wschodniej i zachodniej Grenlandii. Rasa czarna przystosowana jest do bytowania w klimacie gorącym, bardzo wilgotnym (Afryka). Duże skupienie barwnika w skórze nadającej jej barwę ciemnobrązową, nieraz prawie czarną, stanowi u tych ludzi ochronną barierę przed intensywnym promieniowaniem słonecznym. Barwnik zawarty w skórze umożliwia wnikanie promieni do głębszych warstw organizmu. Dobrze ogrzane i wilgotne powietrze typowe dla klimatu zwrotnikowego , nie musi być podgrzewane w jamie nosowej. Stąd między innymi u rasy czarnej obserwuje się szeroki nos.
PS:Jak nie oto chodziło plizz...nie zgłaszaj spamu ani nikt inny :)
7 3 7
2010-02-18T13:40:21+01:00
Najgęściej zaludnione są obszary o najkorzystniejszych warunkach klimatycznych, czyi wąski pas wybrzeża o szerokości około 200 km.
Zycie:
Warunki klimatyczne wpływają także na szeroko rozumiany sposób życia ludzi. Wysokie temperatury w ciągu całego roku sprzyjają budownictwu lekkiemu, chatek z trawy, szałasów ze skór zwierząt, bez bez dodatkowego ogrzewania. Niskie temperatury zaś, przyczyniają się do budowy masywnych bloków, domów konstruowanych na balach wbitych głęboko w wieczną zmarzlinę, ocieplanych z instalacjami grzewczymi czy w końcu domów igloo na dalekiej północy. Ogrzewanie czy też jego brak wiąże się z pieniędzmi- ludzie ogrzewający swoje domy muszą wydać ich więcej.

Warunki klimatyczne mają znaczenie także w diecie człowieka . Zupełnie inaczej wygląda posiłek Eskimosa mieszkającego na dalekiej północy, obfitujący w dużą ilość białka zwierzęcego od posiłku np. Włocha który preferuje przysmaki śródziemnomorskie.

Z powyższego opisu wynika, że na Ziemi panują niesamowite skrajności, co czyni naszą Ziemię niesamowitą, ale też niebezpieczną
7 3 7