Postanowiono usadzić drogę wierzbami. Jeśli na każdych 7 metrach posadzić po 2 wierzby, to zostanie 118 wierzb. Jeśli na każdych 7 metrach posadzić po 3 wierzby, to zabraknie 120 wierzb. Ile wierzb przygotowano do sadzenia i jak długa jest droga?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-10-13T20:49:49+02:00
14x+118+21X-120
118+120+21x-14x
238=7x /7
34=x
14*34+118=594
14*43/7= 68
odp. wierzb było 594 a droga miała 68m
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T21:07:38+02:00