Mirek na rowerze, a Jurek pieszo wyruszyli z tego samego miejsca jednocześnie w przeciwnych kierunkach. Po pewnym czasie odległość między chłopcami wynosiła 7240m. Ile metrów przeszedł Jurek, skoro Mirek przeszedł drogę siedem razy dłuższą?


help!!!

3

Odpowiedzi

2010-02-17T16:20:45+01:00
Przeszli łącznie drogę - 7240 m
Mirek przeszedł - 7x
Jurek - x
x + 7x = 7240
8x = 7240
x = 905

7x = 6335
Odp. Mirek pokanał 6335 m a Jurek 905m.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:21:53+01:00
Odp : jurek przeszedł 905 metrów :))
rozwiązanie :
droga jurka to x
droga mirka jest 7 razy większa czyli 7x
7x + x = 8x
8x to cała droga więc 7240 m więc x czyli droga jurka to 7240 : 8 = 905 :)
2010-02-17T16:23:31+01:00
X- droga Jurka
7x- droga Mirka
7240m- odległość miedzy chłopcami
- droga Jurka
7x+ x= 7240
8x= 7240| :8
x= 905m

odp. Jurek przeszedł 905 metrów