Podczas upalnego letniego dnia turysta zamierza wejść na Rysy (2499 m n.p.m).
Wyrusza ze schroniska w Dolinie Roztoki (1031 m n.p.m),gdzie temperatura powietrza wynosi 25(stopni celcjusza).Wiedząc, ze temp, powietrza atmosferycznego obniża się wraz z wysokością o 0,6 (stopni celcjusza) na 100m, oblicz jaką ma ona wartość na szczycie Rysów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:25:19+01:00
Podczas upalnego letniego dnia turysta zamierza wejść na Rysy (2499 m n.p.m).
Wyrusza ze schroniska w Dolinie Roztoki (1031 m n.p.m),gdzie temperatura powietrza wynosi 25(stopni celcjusza).Wiedząc, ze temp, powietrza atmosferycznego obniża się wraz z wysokością o 0,6 (stopni celcjusza) na 100m, oblicz jaką ma ona wartość na szczycie Rysów.

2499-1031=1468
1468÷100=14,68
14,68×0,6=8,8 stopni roznicy
25-8,8=16,2
32 3 32
2010-02-17T16:26:56+01:00
Na rysach temperatura wynosi 16.2 C. Odejmij wysokość schroniska od wyskokości Rysów. Potem podziel na 100. Następnie pomnóż razy 0.6 i odejmij od 25 stopni to co Ci wyjdzie.
12 4 12