Zeszyt ćw. Puls życia - 1gim. nowa podstawa...

2/46
Obok zdań zawierających prawdziwe informacje dotyczące roślin nagonasiennych wpisz literę P, a obok zawierających fałszywe informacje - literę F.

1. Rośliny nagonasienne są odporne na suszę i niskie temperatury.

2. Ich kwiaty są zazwyczaj duże i kolorowe.

3. Rośliny iglaste, z wyjątkiem sosny zwyczajnej, zrzucają liście na zimę.

4. Ich liście mają dużą powierzchnię.

5. Rośliny iglaste przystosowały się do życia w trudnych warunkach klimatycznych, dzięki zwiększeniu powierzchni transpiracji.

6. Większość roślin iglastych przeprowadza proces fotosyntezy tylko latem i zimą.

7. Rośliny nagonasienne podczas suszy zmieniają kolor, co wpływa na intensywność fotosyntezy.


8. Organami rozmnażania płciowego roślin iglastych są kwiaty męskie i żeńskie.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:28:50+01:00
1. Prawda
2. Fałsz
3. Fałsz
4. Prawda
5. Prawda
6. Fałsz
7. Fałsz
8. Prawda

Też mam te ćwiczenia :-)
5 4 5
2010-02-17T16:30:10+01:00
1.f
2.f
3.f
4.p
5.p
6.f
7.f
8.p