Wypisz z tekstu wszystkie czasowniki .
podkreśl w nich wyrazy akcentowane.

Dziękuję za paczkę. Piroman przyniósł wagę aptekarską z gabinetu lekarskiego i podzieliliśmy słodycze po równo. W zeszłym tygodniu paczkę dostal Drągal. Wepchnął ją pod łóżko i nie chciał się dzielić. Kiedy rozgrywaliśmy mecz w nogę Drągal pobiegł do sali zamkną się na zasówkę i zjadł całą torbę czekoladowych michałków. Wczoraj byla wycieczka do Malborka. Pani Dyrektor miała za złe Fifie że interesował się wyłącznie czujnikam przeciwpożarowymi i zaglądał do wszystkich kratek wentylacyjnych. Co zrobić - facet na techniczne zainteresowania! Próbował nawet uruchomić most zwodzony tyle ze wybrał kiepski moment bo na moście była właśnie wycieczka pielengniarek z Łomży.

Miziołek.
pliss pomóżcie mam to na jutroooo.... :(((

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:37:11+01:00
1. dziekuje (ku)
2.przyniosl (przy)
3.podzielilismy ( li)
4.dostal (dos)
5.wepchnąl ( we)
6.dzielić (dzie)
7.rozgrywalismy (gry)
8.pobiegl (po)
9 zamknal (zam)
10. zjadl (zjadl)
11. byla (by)
12. miala (mia)
13. interesowal (so)
14.zagladal (gla)
15. probowal (bo)
16.uruchomic (u)
1
16 4 16
2010-02-17T16:40:15+01:00
Dziękuję - ku
przyniósł - przy,
podzieliliśmy - dzie, dostał -dos,
wepchnął - we
chciał - brak,
rozgrywaliśmy -wa,
pobiegł - po,
zamknął -zam
zjadł - brak,
była - by,
miała - mia,
interesował - re
zaglądał - glą,
zrobić - zro
Próbował - bo,
uruchomić - cho,
wybrał -wy

pozdrawiam