Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:51:26+01:00
1. WZYWA NAS DO NAWRÓCENIA, POKUTY, MODLITWY, POSTU, JAŁMUŻNY.
2.Dobrze przeżyć Wielki Post, to wchodzić z odwagą we wszystko, co przynosi nam w tym czasie życie.
Nie uciekać przed trudnymi rozmowami. Przyjmować trudne spotkania, trudnych ludzi i trudne sprawy. Mówić jasno, wprost, bez lęku. Nie bać się.
Rozpoznawać swoje pragnienia, by być rozumianym, docenianym, chwalonym i lubianym. I uwalniać swoje działanie od podporządkowania tym właśnie celom. Czasem trzeba zaryzykować krytykę, niezrozumienie i odrzucenie, żeby zbliżyć się do Prawdy lub Miłości.
Zrobić coś, by żyć bardziej w prawdzie i w większej miłości z bliskimi i dalszymi - to istota czasu pokuty.
W moim życiu jakoś tak się plecie, że zawsze w Wielkim Poście ujawniają się jakieś śmierdzące sprawy dotąd nie rozwiązane. Gdy zabieram się za ich porządkowanie, to dobrze przeżywam Wielki Post.
_________________
10 3 10
2010-02-17T16:51:45+01:00
1. W Wielkim Pości Chrystus wzywa nas do tego aby choć na chwilę zatrzymać się w pędzie naszego życia, zeby zastanowić się nad swoim życiem.
Wzywa nas także do rozważania Męki Jego, żeby ją dobrze zrozumieć - jej cel i sens.
Wielki Post to także czas postanowień - wyrzeczeń które podejmujemy dla Pana Jezusa.

2. W dobrym przeżywaniu Wielkiego Postu może nam pomóc modlitwa, czytanie Pisma św.(zwłaszcza Ewangelia Jana i opis kuszenia Pana Jezusa na pustyni przez szatana).
Pomoże także uczestnictwo w Drodze Krzyżowej gdzie będziemy rozważali sens cierpienia i śmierci Niewinnego za nasze grzechy.
Bardzo ważna jest też spowiedź - oczyści nasze sumienia i pomoże godnie przygotować się do Wielkanocy.
8 4 8
2010-02-17T16:53:32+01:00
1.Abyśmy byli lepsi. W czasie Wielkiego Postu Chrystus chce abyśmy powstrzymali się od pokus jakie "daje nam" szatan.Chrystus chce abyśmy odmówili szatanowi popełnia grzechu. Dlatego też postanawiamy, że wypełnimy postanowienia. To ma nas przygotować do odmowy szatanowi.

2.Modlić się, chodzić do kościoła, dobrze się uczyć, słuchać na Religii..itd..
Najbardziej może nam pomóc Bóg, ale w życiu realnym możne nam pomóc ksiądz,rodzice, katechetki czy nawet nauczycielka.


Będzie?:P
7 3 7