Odpowiedzi

2010-02-17T16:38:51+01:00
Wysokość podzieli dolna podstawę na 3 części:x,x i 11cm
x=(27-11):2=8

z pitagorasa obliczam h
h²=14²-8²
h²=196-64
h²=132
h=√132=2√33cm = wysokośc
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:40:40+01:00
Korzystamy z twierdzenia Pitagorasa :)
od dolnej podstawy odejmujemy górną
27-11=16cm
16:2=8cm

x²+8²=14²
x²+64=196
x=√132≈11,5cm
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T21:24:31+01:00
A=27cm
b=11cm
c=14cm

x=(27-11)/2
x=16/2
x=8cm

x²+h²=c²
8²+h²=14²
h²=196-64
h²=132
h²=33*4
h=2√33cm