Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T21:10:14+02:00
Leonardo da Vinci - Mona Lisa, Dama z łasiczką
Michał Anioł - Dawid, freski w kaplicy sykstyńskiej
Erazm z Rotterdamu - Pochwała Głupoty
Mikołaj Rej - o obrotach sfer niebieskich
Andrzej Frycz Modrzewski -o naprawie rzeczpospolitej
Jan Kochanowski - fraszki, treny
Mikołaj rej - autor słow - a niechaj narodowie wżdy postronni znają iż polacy nie gęsi i swój język mają
3 5 3
2009-10-13T21:13:14+02:00
DONATELLO
posąg na fasadę kościoła Orsanmichele
figura Dawida
pomnik kondotiera Erasmo da Narni, zw. Gattamelata wPadwie trybuna śpiewacza dla katedry we Florencji
LEONARDO DA VINCI
Mona Liza
Dama z gronostajem
Madonna wśród skał
Ostatnia wieczerza
Święta Anna Samotrzecia
MICHAŁ ANIOŁ
Pieta
rzeźba przedstawiająca Dawida
posągi Mojżesza
nagrobki Medyceuszów w kościele Saint Lorenzo we Florencji,
malowidła ścienne na sklepieniu Kaplicy Sykstyńskiej
GIOTTO DI BONDONE
freski (w kościele św. Franciszka w Asyżu, sceny z życia Marii i Jezusa Chrystusa w kaplicy dell' Arena w Padwie oraz w kościele Santa Croce we Florencji),
projekt kampanili przy florenckiej katedrze
2 3 2