DAJE MAKS!!!Ludzie pomóżcie mam to zadanie na jutro nie musicie 2 rozwiązywać wystarczy jedno. Ale bardzo proszę. A więc:
Średnia arytmetyczna pewnych dwóch liczb jest równa 15. Gdyby jedną z tych liczb zmniejszyć o 2, a drugą zmniejszyć dwukrotnie, to średnia arytmetyczna wynosiłaby 10. Znajdź te liczby

Na forum internetowym ,,Sami o sobie" wpisało się 120 tys. osób. Twórca forum prześledził, że uczestników tego forum można podzielić na nudziarzy i fantastów, przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej. Ilu nudziarzy, a ilu fantastów zapisanych jest na tym forum?

3

Odpowiedzi

2010-02-17T16:47:56+01:00
Zadanie 1
(x+y)/2=15
[(x-2)+2y]/2=10

x+y=30
(x-2)+2y=20

x=30-y
(30-y-2)+2y=20

x=30-y
28-y=20

x=30-y
28-20=y

x=30-y
y=8

x=30-8
y=8

x=22
y=8

mam nadzieje ze pomogłam;)
1 2 1
2010-02-17T16:48:08+01:00
2. 120 000: 5 = 24 000
120 000 - 24 000 = 96 000
fantasty - 24 000
nudziarze - 96 000
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:48:39+01:00
1.
x- I liczba
y- II liczba

(x+y)/2=15 |*2
(x-2+1/2y)/2=10 |*2

x+y=30
x-2+1/2y=20

x+y=30 |*(-1)
x+1/2y=22

-x-y=-30
x+1/2y=22

-x-y+x+1/2y=-30+22
-1/2y=-8 |*(-2)
y=16

x+y=30
y=16

x+16=30
y=16

x=30-16
y=16

x=14
y=16

Odp: Te liczby to 14 i 16.

2.
x- liczba nudziarzy
y- liczba fantastów

x+y=120000
x=5y

x+y=120000
x-5y=0 |*(-1)

x+y=120000
-x+5y=0

x+y-x+5y=120000
6y=120000 |:6
y=20 000

x+y=120000
y=20 000

x+20000=120000
y=20 000

x=120000-20000
y=20 000

x=100 000
y=20 000

Odp: Nudziarzy jest 100 tys., a fantastów 20 tys.
1 5 1