Której z następujących substancji: 1) Cu SO4, 2) stężonego H2SO4, 3) Na2CO3, 4) NaOH, 5) CaO, 6) P2O5, użyjesz w celu usunięcia produktów całkowitego spalania metanu, czyli: a) wody, b) tlenku węgla(IV)?
Wypisz odpowiednio przy a) i b) numer, którym oznaczono wybraną substancję.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T21:18:43+02:00
Może być kilka takich związków.

a) 5, 6
b) 5
2009-10-13T23:30:34+02:00
A - 2 - Kwas Siarkowy H2SO4 - ponieważ posiada silnie higroskopijne właściwości - przyciąga do siebie cząsteczki wody
b - 5 - CaO - Tlenek wapnia - ponieważ :
CaO + CO₂ = CaCO₃ [węglan wapnia] który sie po prostu wytrąci w postaci białego osadu

Takie jest moje zdanie ale mogę się mylić...

Pozdrawiam, Artur