Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:55:25+01:00
Zad.1.
0,5m = 5dm
40cm = 4dm

0,5dm*10dm*4dm = 20dm³ = 20 l
40% z 20 l= 0,4*20l = 8l

Odp: 8 litrów wody wypełnia 40% pojemności tego akwarium.

zad.2.
d (przekątna) = 6cm
a (bok kwadratu)
d= a√2
a√2 = 6cm (pomnożyć przez √2)
2a = 6√2cm (podzielić przez 2)
a = 3√2 cm

P sześcianu = 6a²
P = 6 * (3√2cm)² = 6 * (√3²*2cm)² = 6 * (√18cm)² = 6 * 18cm² = 108 cm²

Odp: Pole powierzchni całk. tego sześcianu to 108 cm².

naj rozwiązanie? ;)
pozdrawiam


2010-02-17T16:57:34+01:00
Zad 1
dane : Szukane : Wzór :
10dm daje Obj ? Obj to pole podstawy
0,5m daje 5 dm razy wysokosc
40 cm daje 4 dm
obj wynosi
Rozw :
5*4*10 daje 200 dm3 , czyli 200 l .
40 % zliczby 200
200* 40/100 daje 8000/100
daje 80 dm 3 czyli 80 l.
zad 2
Dane : Szukane : Wzór:
d to 6 cm P? P to ,,d ,, do kwadratu
podzielone przez 2
Rozw :
d2/2
6*6 i to podzielone przez .
36/2
to razem pole jednego boku wynosi 18 cm kwadratowych
a ze scian jest 6 to mnozymy razy 6
i wychodzi 216 cm kwadratowych - tyle wynosi całe pole szescianu