Odpowiedzi

2010-02-17T16:51:22+01:00
Porasta obszary o klimacie równikowym wilgotnym. Chrarakteryzuje się ogromnym bogatcwem roślin. Roślinność jest tu ułożona warstwowo. Najwyżej wznoszą się potężne drzewa takie jak mahoniowiec i drzewo hebanowe, osiągające wysokośc 50m. Ich gęste kotony ograniczają dostep promieni słonecznych do dolnych partii lasu. Dlatego przez cały dzień panuje tam półmrok, który utrudnia wzrost roślin podszycia. W tej strefie wystepują czerwonożółte gleby ferralitowe. Najczęściej spotykane są tam małpy, różnorode rodzaje pająków(bueeee) hipopotamy bawoły i okapi. :)
Piętro pojedynczych drzew sięgających 60-80 m. Przykładowe rośliny: puchowiec pięciopręcikowy ("Drzewa Giganty").
Piętro korony lasu stanowią wiecznie zielone drzewa, osiągające wysokość 30-50 m. Powierzchnia koron drzew, tworzy zielony rozległy baldachim. Drzewa często oplątane są lianami. Piętro to jest doskonałym przystosowaniem dla owadów i małych zwierząt (pająków, gadów, ptaków). Charakterystyczne rośliny - epifity (rośliny samowystarczalne nie są pasożytami na przykład paprocie czy storczyki) glony, grzyby, hebanowce, mahoniowce, palmy, mchy, porosty.
Piętro średnie - piętro lian, nagich pni i konarów stanowią niższe drzewa, zaś poniżej nich (8-15 m) występuje zwarta warstwa koron drzew. W tym piętrze występują epifity. Należą do nich storczyki, kaktusowate, ananasowate oraz niektóre figowce.
Piętro najniższe - piętro zarośli i runa ponieważ gęste korony drzew ograniczają dostęp światła słonecznego (1-2%) do dolnych partii, zarośla i ściółka leśna stanowią rośliny zielne, czasami w ogóle nie występuje. Na zacienionym dnie tropikalnego lasu spotyka się tylko drobne glony, mchy, porosty, krzewinki, delikatne grzyby, a czasami rośliny zielne, gdyż przeżyć mogą tam tylko skiofity (rośliny cieniolubne).
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:56:09+01:00
Korony drzew - W koronach drzew gnieżdżą się ptaki jednak tu można też dostrzec ssaki ,na przykład wiewiórkę i drapieżną kunę leśną.





Podszyt - Podszycie stanowią krzewy ,takie jak :leszczyna, jarzębina, czeremcha, trzmielina ,jałowiec oraz młode drzewa. Podszycie jest doskonałym miejscem na kryjówki dla zwierząt, takich jak: dziki, sarny i jelenie. W krzewach ptaki znajdują również miejsca na gniazda.





Runo leśne - Najniżej w lesie rozpościera się warstwa zwana runem leśnym. W niej występują borówki, trawy, mchy, paprocie i różne gatunki grzybów np.Kurki, Maślak, Koźlarz, Borowik.
13 3 13