Ziemia ma powierzchnię 510,066 miliona km ².Lądy zajmują 29/100 powierzchni Ziemi.Pustynie zajmują 1/3 powierzchni lądów.Pozostała część Ziemi pokrywają wody.Ile km² zajmują lądy,ile pustynie,a ile wody ?
Wyniki podaj z dokładnością do części setnych mln km².


Porszęęę Mi pomóc ! ;D
Do czwartku ..

2

Odpowiedzi

2009-10-13T21:20:05+02:00
Lądy - 510,066 km2 razy 0,29 = 147,91914 km2
pustynie - 1/3 razy 147,91914 = 48,813316 km2
lądy + pustynie = 196,73245
510,066 - 196,73245 = 313,33355 km2

pomylilam sie na początku - przecinek przesunąć o trzy miejsca w prawo z każdej liczby i dodać 3 zera.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T21:25:10+02:00
Ziemia ma powierzchnię 510,066 miliona km ².
29/100 * 510,066≈147,92
Lądy zajmują 147,92miliona km ².
1/3*147,92≈49,31
Pustynie zajmują 49,31miliona km ².
510,066-147,92-49,31≈312,84miliona km ² to woda
1 2 1