1.Jaką gęstość ma ciało o masie 160kg i objętości 2m ³?

2. Jaką masę ma bryła lodu o objętości 2dm ³

3.Oblicz masę wody wlanej do basenu o wymiarach 2m × 3m × 1,5m. Przyjmij, że basen został napełniony po brzegi.

w ogóle tego nie czaję.! A i jakbyście mogli to : dane: szukane: wzór: rozwiązanie:

Z góry dziękuję za pomoc.

2

Odpowiedzi

2010-02-17T17:06:13+01:00
Witaj
1/dane:m=160kg, V=2m3
szukane: d
d = m/V = 160kg/2m3 = 80kg/m3

2/dane: V=2dm3, d=0,9kg/dm3
szukane:m
m = d*V = 0,9kg/dm3*2dm3 = 1,8kg

3/dane: basen jest prostopadłościanem o krawędziach: a=2m,b=3m,h=1,5m
dla wody d=1000kg/m3
szukane: masa wody m
m = d* V V = abh
m = dabh = 1000kg/m3*2m*3m*1,5m = 9 000kg = 9 ton wody

.............pozdrawiam
9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:11:03+01:00
1.
Dane:
Masa-m = 160kg
Objętość- v= 2m³

Szukane:
gęstość- ρ = ?

Wzór na gęstość:
ρ= m : v

Obliczanie:
ρ= 160kg : 2m³= 80kg/m³

Odp:
Gęstość ciała jest równa 80kg/m³

2.
Dane:
objętość- v= 2dm ³= 0,008 m³
gęstość wody- ρ≈ 1000kg/m³

Szukane:
Masa- m=?

wzór:
ρ= m:v
m= ρ*v

Obliczenia:
m= 1000kg/m³ * 0,008m³= 8kg

Odp: Masa tej bryły jest równa 8kg.

3.
Dane:
objętość- v= 2m * 3m * 1,5m= 9m³
gęstość wody- ρ≈ 1000 kg/m³

szukane:
Masa- m=?

Wzór:
m= ρ*v

Obliczanie:
m= 1000 kg/m³ * 9m³= 9000kg= 9t

Odp:
Woda ma masę 9 ton.
26 4 26