Pan Nowak w lutym 2004 roku wpłacił 5000 zl na 6-miesięczną lokatę o rocznym orpocentowaniu 4,4%. Wiedząc, że w 2004 roku banki zobowiązane były do potrącania 19-procentowego podatku od odsetek, oblicz, o jaką kwotę powiększył się stan konta pana Nowaka po upływie 6 miesięcy od momentu założenia lokaty.

3

Odpowiedzi

2009-10-13T21:34:53+02:00
D = k*p*t/100
d = odsetki
k = kapitał
p = procent w formie liczbowej, ułamkowej (100% = 1, 5% = 0,05)
t = czas w formie liczbowej, ułamkowej (rok = 1, miesiąc = 1/2
podstaw do wzoru
5000*0,044*6/12 = 110
110*(1-0,19) = 89,1
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T21:41:47+02:00
5000zł * 4,4% =220
220:360dni =0,61
0,61 * 180 dni = 110zł
110 * 19% = 20,90
110 - 20,90 = 89,10 zł
Odp. stan konta p. Nowaka powiększył się o 89,10zł
1 5 1
2009-10-13T21:42:04+02:00
4,4:2=2,2 z tego .że 6 miesięcy to pół roku.
5000 x2,2%=5000x2,2/100=110 zł
110 zł x 19 %=110x19/100=20,90zł
czyli odsetek było 110zł - podatek 19% 20,90=89,10
Stan konta pana Nowaka powiększył się o 89,10 zł.
2 3 2