Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T16:55:36+01:00
Wprowadzasz oznaczenia.
x - liczba irysów
y - liczba krówek

1/2 x - tyle zniknęło irysów
1/2 x - tyle zostało irysów

1/3 y - tyle zniknęło krówek
2/3 y - tyle zostało krówek

1/2 x + 1/3 y = 18 <- pierwsze równanie
1/2 x = 2/3 y <- drugie równanie

wysatczy wykoań obliczenia
pozdrawianm ;**
tylko pomnóż na samym początku obustronnie przez 6 żeby pozbyć się ułamków
2010-02-17T16:57:20+01:00
Krówek zniknęło 18/3=6 irysów zniknęło: 6*2=12 krówek było: 6*3=18 ile było irysów: 12*2=24 ile zostało krówek: (18/3)*2=12 ile zostało irysów: 24/2=12 wszystkich cukierków łącznie jest : 12+12=24