Odpowiedzi

2009-10-13T21:34:58+02:00
A - większa liczba
b - mniejsza liczba

60% = 0,6
120% = 1,2

0,6a - 60% większej liczby
1,2b - 120% mniejszej liczby

a + b = 35
0,6a - 1,2b = 3 /*10

a = 35 - b
6a - 12b = 30

a = 35 - b
6(35 - b) - 12b = 30

a = 35 - b
210 - 6b - 12b = 30

a = 35 - b
-18b = -180 /:(-18)

a = 35 - b
b = 10

a = 35 - 10
b = 10

a = 25
b = 10
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T21:35:55+02:00
X-I liczba
y- II liczba
x>y

x+y=35
60%x-120%y=3

x+y=35
60/100x-120/100y=3

x+y=35
6/10x-12/10y=3

x=35-y
3/5x-6/5y=3 /*5

x=35-y
3x-6y=15/:3


x=35-y
x-2y=5

x=35-y
35-y-2y=5

x=35-y
-3y=-30

x=25
y=10

2 5 2