Odpowiedzi

2010-02-17T17:16:27+01:00
A) 5x-3=7x+1/+3
5x=7x+4/-7x
-2x=4/:-2
x=-2
b)10+4(1-x)=2x-6
10+4-4x=2x-6
14+4x=2x-6/+6
20+4x=2x/-4x
-2x=20/:-2
x=-10
c) -3x+1=-2(x-3)-3
-3x+1=-2x+6-3
-3x+1=-2x+3/-1
-3x=-2x+2/+2x
-x=2
x=-2

2.
a)2x-1/2(3x-2)=7/4-x
2x-1/6x-4=7/4-x
dalej nie wiem
b) 3x-2(1-2x)=0,5(3x+1,5)
3x-2+4x=1,5x+0,75
7x-2=1,5x+0,75/+2
7x=1,5x+2,75/-1,5x
5,5x=2,75/:5,5
x=0,5

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:36:46+01:00
A) 5x-3=7x+1
5x - 7x = 1+3
-2x = 4 / :(-2)
x = -2

b)10+4(1-x)=2x-6
10+4-4x = 2x-6
-4x-2x = -6-10-4
-6x = -20 /:(-6)
x = 20/6
x = 3 1/3

c) -3x+1=-2(x-3)-3
-3x+1 = -2x+6-3
-3x+2x = 6-3-1
-x = 2 /:(-1)
x = -2

2.
a)2x-1/2(3x-2)=7/4-x
2x-1,5x+1 = 7/4-x
2x-1,5x+x = 7/4-4/4
1,5x = 0,75 /:1,5
x = 0,5

b) 3x-2(1-2x)=0,5(3x+1,5)
3x-2+4x = 1,5x+0,75
3x+4x-1,5x = 0,75+2
5,5x = 2,75 /:5,5
x = 0,5