Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:00:02+01:00
X - cena jednego podręcznika
y - cena drugiego podręcznika

x+y = 28,8
1,25x = 0,75y

x = 28,8 - y
1,25 * (28,8 - y) = 0,75y

x = 28,8 - y
36 - 1,25y = 0,75y

x = 28,8 - y
36 = 2y

x = 28,8 - y
y = 18

x= 28,8 - 18
y = 18

x=10,8
y = 18


proszę o naj :)) . pzdr ;]


36 4 36
2010-02-17T17:02:53+01:00
X - cena jednego podrecznika 10,80zl
28,80 - x - cena drugiego podrecznika 18zl
125%x - cena jednego podrecznika zwiekszona o 25%
(28,80 - x) × 75% - cena drugiego podrecznika zmniejszona o 25%


125%x = (28,80 - x) × 0,75
1,25x= 21,60 - 0,75x
1,25x + 0,75x = 21,60
2x= 21.60
x=10,80
7 3 7