Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:01:34+01:00
1.192 państwa
2.Ban Ki-moon
3.Na Radzie Bezpieczeństwa ciąży główna odpowiedzialność za utrzymanie pokoju i bezpieczeństwa na świecie. Podobnie jak Zgromadzenie Ogólne, może ona nakładać sankcje na państwa członkowskie.
3 4 3
2010-02-17T17:03:17+01:00
Obecnie członkami ONZ są 192 państwa. Do ONZ nie należą:

Watykan (status obserwatora),
Palestyna (status obserwatora),
Portoryko (państwo stowarzyszone ze Stanami Zjednoczonymi)
Niue (państwo stowarzyszone z Nową Zelandią)
Wyspy Cooka (terytorium stowarzyszone z Nową Zelandią)
Republika Chińska (Tajwan) – uznawana za część ChRL,
Kosowo – państwo do lutego 2008 stanowiło autonomiczną część Serbii pod zarządem międzynarodowym, jednostronnie ogłosiło niepodległość 17 lutego 2008, aktualnie uznawane za niepodległe przez 63 państwa.
Sahara Zachodnia – terytorium o nieustalonym statusie międzynarodowym (roszczenia zgłaszają Maroko i Front Polisario)
Somaliland – uznawany za część Somalii,
Abchazja – uznawana za część Gruzji,
Górski Karabach – uznawany za część Azerbejdżanu,
Naddniestrze – uznawane za część Mołdawii,
Cypr Północny – uznawany za część Cypru.

Sekretarz generalny Ban Ki-moon

Na Radzie Bezpieczeństwa ciąży główna odpowiedzialność za utrzymanie pokoju i bezpieczeństwa na świecie. Podobnie jak Zgromadzenie Ogólne, może ona nakładać sankcje na państwa członkowskie

3 3 3