Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T17:01:10+01:00
L = 2pi r
L = 565.2 cm

4 * 140 = 560 cm

Odp. Chłopcom nie uda się
1 5 1
2010-02-17T17:02:00+01:00
Długośc okregu=πd
długośc okregu=3,14×180
długośc okregu=565,2
4×140=560

560<565,2

Chłopcy nie dadzą rady objać pnia drzewa
1 5 1
2010-02-17T17:05:00+01:00
Obwód pnia drzewa (koła) = 2πr
r = 180cm:2 = 90cm

obw.= 2*90cm*π = 180cm * π
przyjmijmy że π=3,14
obw.= 180cm*3,14 = 565,2cm

4*140cm= 560cm

Odp: Nie, chłopcy nie dadzą rady objąć pień tego drzewa.

naj rozwiązanie? ;)
pozdrawiam
1 5 1