1.Wymień dwie cechy liści rośliny nagonasiennej, które pozwalają jej żyć w surowych warunkach klimatycznych.
A.
B.
2. Rozwiąż logogryf i wyjaśnij znaczenie otrzymanego hasła:
a) pokolenie dominujące u nagonasiennych (8kratek)
b) proces przeniesienia ziarna pyłku na zalążek (9)
c) wytwarza ją gametofit żeński (7 6)
d) komórka powstała w wyniku połączenia plemnika z komórką jajową (6)
e) element, z którego rozwija się siewka (7)

PROSZĘ O SZYBKĄ ODPOWIEDŹ

2

Odpowiedzi

2010-02-17T20:04:55+01:00
Nie do końca wszystko umie...;)

a) sa pokryte woskiem, dzięki czemu nie przepuszczają wody.
b)zżucaja liście stopniowo co powala im cały czas prowadzic fotosyntezę;)

tamtego logogryfu nie bardzo mam czas rozwiązac sorki...
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T20:05:49+01:00
1.
A) gruba warstwa kutykuli na igłach
B) mała powierzchnia parowania

2.
a) sporofit
b) zapylenie
c) szyszka
d) bielmo
e) zarodek
20 3 20