Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-13T22:38:20+02:00
Tlen stosuje się zazwyczaj
* w medycynie np ; przy trudnsciach w oddychaniu
*w procesach hutniczych
*przy butlach tlenowych ( strażacy, nurkowie )

W przyrodzie tlenki wystepuja przy
*wymianie gazowej
*fotosyntezie
*przemianie materii
4 5 4
2009-10-13T22:40:32+02:00
Tlen zmieszany z azotem stosowany jest w aparatach tlenowych. Używany jest również w lotnictwie, w łodziach podwodnych i lecznictwie. W przemyśle tlen stosuje się do uzyskiwania wysokich temperatur. Duże ilości tlenu zużywa się w hutnictwie, przemyśle chemicznym i rakietowym. Tlen jest Bardzo ważny w przyrodzie, ponieważ bez niego na nie byłoby życia.
3 3 3