Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-17T17:13:12+01:00
2010-02-17T17:13:44+01:00
Hawaje to wyspy wulkaniczne położone na tzw grzbiecie oceanicznym. Więc są one podmorskimi grzbietami górskimi wystajacymi ponad poziom morza.
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:14:23+01:00
Hawaje (ang. Hawaii, haw. Hawaiʻi) – stan USA nie posiadający lądowej łączności z kontynentalną częścią kraju, położony na archipelagu Hawaje, w północno-środkowej części Oceanu Spokojnego, w odległości około 4 tys. kilometrów od kontynentalnych Stanów Zjednoczonych. Archipelag jest pochodzenia wulkanicznego. Rozpościera się na długości niemal 2,5 tys. km. Składa się z 137 wysp, w tym z 8 zamieszkanych - Hawaii, Oahu, Kauai, Molokai, Lanai, Maui, Niihau i Kahoolawe. Powierzchnia wysp jest górzysta. Liczne są czynne wulkany.

Oficjalnie w stanie mieszka 1,2 mln ludzi, a w praktyce ponad 1,3 mln jeśli dodać turystów i żołnierzy amerykańskich sił zbrojnych. Ogromna większość z nich, prawie 1 mln, mieszka na najgęściej zaludnionej wyspie Oahu. Tylko 6,6% procent mieszkańców stanu uważa się za rdzennych (Polinezyjskich) obywateli Hawajów. Największa grupa mieszkańców, około 41%, to imigranci z Azji lub ich potomkowie.






Hawaje to wyspy wulkaniczne położone na tzw grzbiecie oceanicznym. Więc są one podmorskimi grzbietami górskimi wystajacymi ponad poziom morza.
1 2 1