Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T17:21:00+01:00
Pojść do Canossy znaczy upokorzyć sie przed kimś.

Chodzi z tym o to że Henryk IV ogłosił detronizację Grzegorza VII z godności papieskiej.Wtedy ten rzucił na niego klątwe(ekskomunike).Od władcy zaczeli odchodzić sprzymierzeńcy,dochodziło do buntów.Henryk VII nie mógł tego znieść i przybył do Włoch aby prosić papieża o zdjęcie klątwy.Władca stał pod murami 3 dni błagając o łaskę.Papież darował mu winy i cofnął klątwe.


Pozdrawiam:)
1 1 1
2010-02-17T21:42:54+01:00
Pójść do Canossy czyli u(po)korzyć się, pokazać się, wyrazić skruchę,
uznać swój błąd.
3 2 3